سئو سایت خبری با ابزارهای رایگان

25 ابزار سئو، معرفی ابزار های رایگان و پولی برای سئو سئولب

گذشته از ارائه داده های قابل توجهی برای هر URL که بازدید می کنید، می توانید ممیزی های اساسی در صفحه را نیز انجام دهید، دامنه ها را مقایسه کرده و داده های خود را صادر کنید. تعداد زیاد کارهای SEO که می توانید بصورت رایگان و با Chrome DevTools انجام دهید، بسیار جالب است. از ممیزی جاوا اسکریپت گرفته تا سرعت به جستجوگرها در صفحه، برخی از بهترین ویژگی ها به صورت پنهان اما کاملاً عالی هستند. به چند روش خاص برای استفاده از آن برای سئو نیاز دارید؟ این منابع را اینجا، اینجا و اینجا بررسی کنید. در اصل، این ابزار شماره 1 ضروری برای SEO محلی است – به ویژه اگر در بازاری که توسط گوگل سرو می شود زندگی می کنید. این امکان را به شما می دهد تا شغل خود را ادعا کنید، اطلاعات لیست را مدیریت کنید و به بررسی ها پاسخ دهید – از جمله موارد دیگر.

خواندن هر سه سایت ارزشمند است و می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهم‌ترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. برای این کار کافی است نوع markup Schema مانند اسکیمای مشاغل محلی، سوالات متداول، محصول و …. را انتخاب و فرم را پر کنید تا بتوانید markup Schema تولیدشده را در سایت خود قرار دهید.

همانطور که می‌دانید در روند سئو نمایش سایت بر روی صفحه گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزار Mobile-Friendly Testing گوگل دید خوبی نسبت به کارایی سایت بر روی صفحه موبایل میدهد. با غیر فعال کردن JavaScript و CSS ، می‌توانید بفهمید که مشکل در کدام قسمت از سایت رخ داده است. این نوار ابزار تنها به مشکلات JavaScript و CSS محدود نمی‌شود، به کمک آن می‌توان متن Alt تصاویر، عکس‌های معیوب و اطلاعات مربوط به متا تگ‌ها و response header را نیز مشاهده کرد. شما می‌توانید با استفاده از API‌های سرچ کنسول (رابط برنامه نویسی نرم افزار) به کلیه اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

ماز بار هم به‌عنوان یک افزونه مرورگر، اطلاعات کلیدی مانند اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، و آنالیز لینک‌های داخلی و خارجی را در حین مرور صفحات وب به کاربران نمایش می‌دهد. نظارت و بررسی بک لینک های سایت یکی از مهمترین فعالیت‌ هایی است که متخصصان سئو و مدیران سایت باید برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهند. Ahrefs از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو که به بررسی بک لینک های سایت می پردازد. پیاده‌ سازی تکنیک‌های بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با  Ahrefs بسیار آسان تر انجام ‌می‌شود. به عبارتی، کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران آن‌ها را در نوار گوگل جستوجو می‌ کند.

گوگل لایت هاوس (Google Light House) یک ابزار رایگان تحلیل SEO است که برای بهینه‌سازی عملکرد سایت کاربران ساخته شده است. این ابزار متن باز عملکرد سایت شما، دسترس‌پذیری، سئوی آن و عوامل دیگر را بررسی خواهد کرد و گزارش می‌دهد چه بخش‌هایی را می‌توانید اصلاح کنید و بهبود بخشید. نقشه سایت در واقع لیستی از آدرس صفحات سایت شما است که با معرفی آن ها به گوگل سرعت ایندکس آنها توسط گوگل افزایش می یابد. اگر سایت شما وردپرسی باشد افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما اگر سایت شما با cms های دیگر طراحی شده است می توانید از ابزار xml-sitemaps استفاده کنید. با توجه به تصویر می توانید آدرس سایت خود را وارد کرده و استارت(start) را بزنید.

این ابزار با شبیه‌سازی ربات‌های خزنده گوگل، به سرعت و دقت تمام صفحات وبسایت شما را بررسی می‌کند و اطلاعات ارزشمندی در مورد هر صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های کلیدی این نرم افزار می‌توان به شناسایی انواع خطاهای سئو، بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، آنالیز محتوای صفحات و اندازه‌گیری سرعت بارگذاری صفحات اشاره کرد. کمتر کسی هست که با سئو آشنا باشد و ابزار گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) را نشناسد. زیرا این ابزار، ابزاری رایگان و قدرتمند است که به سئوکارها و صاحبان سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به‌طور دقیق بررسی و بهینه‌سازی کنند. کنترل سئو سایت در گوگل و موتورهای جستجو یکی از دغدغه های مهم صاحبان سایت ها برای پیگیری درستی انجام بهینه سازی سایت می باشد. به این موارد کنترل سئو سایت گفته می شود که در ادامه اطلاعات کامل تری در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. گوشی های هوشمند دم دست هستند و تقریبا 70 درصد جستجو در گوگل به تلفن های هوشمند تعلق دارد. برنامه ریزی گوگل برای چه هدفی است؟ خیلی ساده است کافیست به دوروبر خود نگاهی بیندازید و ببینید همه دوستان ، آشنایان حتی افرادی با سنین مختلف و عقاید مختلف یک وسیله هوشمند در دستانشان خودنمایی می کند. اینکه واقعا چه چیزی در میکروفون گفته می شود و الگوریتم جستجوی آن چگونه است ، چالش جدید متخصصان سئو است. این ابزار غیر رایگان است اما برخی از امکانات آن به صورت رایگان نیز قابل استفاده است.

Ahrefs ابزار دیگری در دنیای ابزارهای رایگان سئو است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را از زوایای مختلف بررسی کنید. در حقیقت، ahrefs یک دید خارجی به شما می‌دهد که سایتتان را از نظر سئو خارجی، وضعیت بک لینک سایت و رقبا بررسی کنید. یکی دیگر از ابزارهای ضروری، قدرتمند و البته رایگان سئو که توسط گوگل ارائه می‌شود، ابزار گوگل آنالیتیکس است. ابزاری که به شما کمک می‌کند تا رفتار کاربران را در وب‌سایت خود تحلیل کنید. برای مثال، اکثر ابزارهای رایگان سئو، امکان بررسی سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت را برای شما فراهم می‌کنند. ضمن اینکه علاوه بر بررسی، پیشنهاداتی هم برای بهبود سرعت به شما ارائه می‌دهند.

برای مثال همین مقاله که می‌خوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. در این ابزار ویژگی‌های متنوعی وجود دارند که به کسب و کارها این امکان را می‌دهند تا بتوانند اطلاعات خیلی دقیقی از کاربران خود به دست بیاورند. پس اگر شما نیز به امنیت و کنترل داده‌های خود اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید که Matomo بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اولین و مهم‌ترین ویژگی کلیدی این ابزار، این است که به شما این امکان را می‌دهد تا روی تمام داده‌ها و اطلاعات سایت خود، مالکیت کاملی داشته باشید. نحوه انجام این کار به این صورت است که هیچ شخص ثالثی به این اطلاعات دسترسی ندارد و همان طور که گفتیم، شما می‌توانید اطلاعات را روی سرور شخصی خود ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. این ابزار خودش مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است که هر کدام برای یک بخش خاص از سئو کاربرد دارند. این ابزارها شامل Moz Bar، Moz Pro، و Link Explorer هستند و مرتب بروزرسانی می‌شوند تا با آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل همگام باشند. این در واقع نه یک وب سایت، بلکه یک افزونه کروم است که شرکت MOZ آن را ساخته. البته آمار این ابزار برای سایت‌های خارجی دقیق و بهتر است اما خب برای کاربران ایرانی هم کارایی زیادی دارد. افزونه نوار ابزار Web Developer برای مرورگر گوگل کروم را میتوانید در اینجا دانلود نمایید.

زیرا دریافت لینک از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت است و اتفاقا همین سایت Ahrefs در ردیف بهترین سایت های ارائه دهنده اطلاعات در مورد بک لینک ها قرار دارد. برای استفاده از این ابزار کافیست آدرس سایت مورد نظرتان را در قسمت مشخص شده وارد کرده و چند ثانیه صبر کنید. هرگونه اشتباه در سئو سایت می تواند سال ها تلاش شما را یک شبه به باد داده و جایگاه سایت شما در گوگل را به خطر بیندازد. از این رو باید پیش از هر اقدامی ابتدا سئو سایت شما مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که نیاز به تحلیل سئو سایت رایگان دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

ماز یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین و جامع‌ترین ابزارهای سئو در دنیاست که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را بهینه کنید و رفته رفته کلمات کلیدی آن را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان سئو Woorank است که در عرض چند ثانیه به شما پیشنهادیی برای بهبود سئو سایتتان می‌دهد. زمان استفاده از این ابزار، ابتدا سئو سایت شما نمره‌ای دریافت خواهد کرد. سپس Woorank دقیقا به شما می‌گوید که چطور باید سئو داخلی و خارجی خود را بهتر کنید. اکثر ابزارهای سئو به شما مشکل را می‌گویند و خبری از راه‌حل نیست، اما Woorank چک لیست کاملی از سئو را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید هر نوع مشکل احتمالی را رفع کنید.

برای استفاده از این ابزار در ابتدا لازم است دامنه سایت خود را به سرچ کنسول معرفی کنید. این ابزارها با ارائه داده‌های دقیق و تحلیل‌های عمیق، به شما امکان می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت وب‌سایت خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های موثر برای بهبود رتبه آن اتخاذ کنید. در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین ابزار بهینه سازی وب سایت‌ها را معرفی کرده ایم. Chrome Developer Tools یک ابزار تعبیه‌شده در مرورگر کروم است و این امکان را می‌دهد که فارغ از نوع پلتفرم، به کدهای سایت خود دسترسی داشته باشید. DevTools ابزاری بسیار پیچیده با گزینه‌های بسیاری است که می‌توانید کارهای زیادی را از موارد ساده گرفته تا پیچیده با آن انجام دهید. روی صفحه‌ مورد نظر خود کلیک راست کرده و گزینه‌ Inspect را از منوی بازشده انتخاب کنید.

پلتفرمی جامع برای سئو خارجی سایت است که امکانات مختلفی برای تحلیل بک لینک‌ها و بهبود پروفایل بک لینک سایت شما ارائه می‌دهد. با کمک ابزار Wayback Machine، امکان سفر به تاریخچه صفحات منتشرشده در هر سایتی برای شما فراهم است. این امکان وجود دارد تا تمام صفحاتی را ببینید که در گذشته در سایتی وجود داشته و در حال حاضر پاک شده‌اند. این ذخیره‌سازی در برخی موارد مانند سایت‌های مهم و پربازدید، حتی شامل صوت، تصویر و نرم‌افزار هم می‌شود. افزونه رایگان Keyword Surfer کمک می‌کند تا حجم جست‌وجوی ماهانه و عبارات مرتبط با کلمات کلیدی را به ‌دست ‌آورید.

این یعنی به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای گرفته و چه تغییراتی داشته. یکی دیگر از ابزارهایی که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، ابزار Ubersuggest است. با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن دریافت می‌کنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

با وجود تمام این ابزارهای متنوع مخصوص سئو سایت، گاهی اوقات سئوکارانی که قصد استفاده از این ابزارها را دارند، در انتخاب بین آن‌ها مردد می‌شوند. خیلی وقت‌ها هم کاربران ترجیح می‌دهند که برای ابتدای کار، از یک ابزار رایگان مخصوص سئو سایت استفاده کنند تا هم هزینه‌هایشان مدیریت شود و هم بتوانند با آن ابزار، مهارت های ابتدایی سئو را آموزش ببینند. احتمالا خودتان می‌دانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمه‌های کلیدی برای سئو کردن‌شان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی می‌سازند، بسیار کار را آسان می‌کنند. GTMetrix یک سیستم گزارش گیری از سرعت صفحه سایت است که آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و گزارشی عمیق و مفصل در اختیار متخصص سئو قرار می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توان Request‌های صفحه، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت که نیاز به لود شدن دارند و همچنین سایر عواملی که منجر به کند شدن سایت می‌شود را شناسایی و بهبود بخشید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان او، اوبرساجست (Ubersuggest)، جایگزین سریع و خوبی برای برخی از ابزارهای پیچیده‌تر (و پولی) موجود است. سئو فنی و تکنیکال تا سئو محتوایی و حتی به‌تازگی سئو یوتیوب بخش‌‌های مختلفی برای یادگیری وجود دارد. آشنایی با ابزارهای گوگل برای سئو به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را بهبود دهید و بازدید خود را افزایش دهید. افزونه LinkMiner وابسته به سایت Mangools است و مانند تمام ابزارها به شما امکان بررسی بک‌لینک‌های فالو، نوفالو، لینک‌های داخلی و خارجی، لینک‌های شکسته و … را می‌دهد. Disavow ابزار خود گوگل در سرچ کنسول است و شما می‌توانید برای رهایی از بک‌لینک‌های سمی و مخرب از آن استفاده کنید.

برای مثال، این ابزار به شما امکان بررسی فعالیت کاربران و وجود یا عدم وجود نکات سئو در سایت را می‌دهد. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید یک دید بسیار عالی و گسترده از بازاریابی سایت خود دریافت کنید و بتوانید با توجه به شرایط کاربران خود، از بهترین روش‌های بازاریابی استفاده نمایید. همچنین، باید به‌طور مداوم وب‌سایت خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید تا از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو عقب نمانید. این بخش از تحلیل و بررسی سئو سایت، یکی از مهمترین اقداماتی است که نیاز به تخصص و مهارت بالا دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار، این است که می توانید به راحتی و به صورت همزمان سایت خود و سایت رقیب را با یکدیگر مقایسه کنید.

این‌ها فقط کلیاتی از ابزار گوگل آنالیتیکس گوگل است که هرکدام زیرمجموعه‌های کاملی از داده‌ها را در اختیار شما می‌گذارند. در مقاله «راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس» آموزش کامل این ابزار را بخوانید و ریز به ریز با هر بخش آشنا شوید. در این دوره، شما یاد می‌گیرید که چطور می‌توانید سازنده انواع مختلف وب‌سایت‌ها باشید. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید وارد بخش «Crawlability» شده و روی «View details» کلیک کنید. بین ایندکس شدن صفحه و رتبه‌بندی آن، مراحل واکشی اطلاعات (Fetch Data) و ارسال اطلاعات (Send Data) هم وجود دارد.

شما می توانید به کمک بهترین ابزار رایگان برای بررسی و تست سئو سایت، نقاط ضعف و قوت سایتتان را پیدا کرده و برای بهبود آنها اقدام کنید. با ابزارهای آنالیز سئو سایت رایگان، آشنا شده و توسط آن ها سایت خود را از تمامی لحاظ سئو بررسی کنید. گوگل تگ منیجر نیز از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما کمک می‌کند بدون تغییر یا نوشتن یک کد، تگ‌های خود را مدیریت کنید. Google Tag Manager راه‌حل‌های ساده، قابل اعتماد و ادغام مدیریت تگ‌ها را ارائه می‌دهد. برای یادگیری گوگل تگ منیجر نیز می‌توانید دوره آنلاین رایگان گوگل تگ منیجر را در آکادمی آنالیتیکس بگذرانید تا به راحتی با این ابزار رایگان سئو کار کنید. یکی دیگر از بخش‌هایی که توسط Site Auditor بررسی می‌شود، وضعیت بک لینک‌های سایت است.

یک کلمه کلیدی را تایپ کنید و آن را امتحان کنید، کلمات کلیدی زیادی را برای شما حذف می کند. در حالیکه گوگل یک ابزار بسیار قوی دارد ولی ابزار بینگ هم قدرت بسیاری برای بهینه‌سازی در وب سایت بینگ دارد. با کلیک روی گزینه url که جلو هر لینک قرار گرفته، می‌توانیم صفحه‌ای از سایت که این لینک‌های شکسته در آن‍‌ها قرار گرفته را ببینیم. البته این موضوع به این معنی نیست که رقبای شما جزو دشمنانتان هستند، اما بالاخره رقابت است و شما بهتر است بدانید که آن‌ها برای سئو و بازاریابی شان در حال انجام چه کاری هستند. اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آن‌ها کنار بگذارید. مقاله «گوگل سرچ کنسول» راهنمای کاملی از این ابزار را در اختیار شما می‌گذارد.

برخی کلمات کلیدی رقابت سنگینی دارند و برای آن که بخواهید آن را به رتبه‌های اول گوگل برسانید، باید زمان زیادی بگذارید. هردوی این کلمات کلیدی را این ابزار به شما می‌گوید تا راحت‌تر بتوانید برای کلمات کلیدی موردنظر استراتژی بچینید. عدم شناخت نسبت به این ابزارها، آسیب‌های جدی به فرایند جستجوی ارگانیک وب سایت وارد می‌کند و بالعکس با شناخت و بکارگیری این ابزارها به نتایج مطلوبی دست خواهید یافت و دیگر با کمبود ابزار مواجه نمی‌شوید. انتخاب ابزار مناسب و قابل دسترس در رفع مشکلات فنی سایت از سرعت کراول گرفته تا سرعت ایندکس شدن، حائز اهمیت می‌باشد. برای رسیدن به جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل، به سئو و بهینه‌سازی اصولی وب‌سایت نیاز است. برای موفقیت در سئوی وب‌سایت می‌بایست به‌صورت مداوم و روزانه، وب‌سایت و جایگاه آن را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کرد.

نسخه جدید گوگل آنالیتیکس 4 را می توانید در دوره GA4 منتوریکس، بصورت کامل و تخصصی یاد بگیرید. یکی از ویژگی‌های برجسته SEMrush، جعبه ابزار سئوی آن است که تحلیلی عمیق از رتبه‌بندی و عملکرد وب‌سایت در موتورهای جستجو را فراهم می‌کند. با SEMrush، شما می‌توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده، رتبه‌بندی خود را برای کلمات کلیدی خاص پیگیری کرده و رقبای خود را شناسایی و آنالیز کنید. علاوه بر این، اطلاعات مفیدی در مورد بک لینک‌های سایتتان و مسائل فنی سئو مانند لینک‌های شکسته، محتوای تکراری و سرعت سایت را نیز ارائه می‌دهد. فرض کنید محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر کرده اید و می خواهید میزان بازدید و پیج آتوریتی آن را ببینید، برای این کار استفاده از Google Analytics توصیه می شود. با کمک این ابزار تمام آمارهای سایتتان را از جمله بازدید روزانه، سن و جنس مخاطبین سایت، ساعات مراجعه به سایت، منابع ترافیک، میزان خروج از سایت شما و..

این ابزار را می‌توانید روی سیستم‌های ویندوزی یا مک خود نصب کنید و با استفاده از آن اطلاعاتی مهم درباره سایت خود به‌دست آورید. نسخه رایگان این ابزار به شما اجازه می‌دهد حداکثر 500 URL را بررسی کنید و این تعداد در نسخه پولی بی‌نهایت خواهید شد. به کمک این ابزار می‌توانید رقبای خود را نیز بررسی کنید و اطلاعات خوبی از آن‌ها کسب کنید. ابزارهای رایگان سئو برای تست سرعت سایت به صورت دوره‌ای، به شما کمک می‌کند تا وبسایتی سریع‌تر و کارآمدتر داشته باشید. با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید.

همچنین می‌توانید متوجه شوید ترافیک سایت شما در رابطه با چه کلمات کلیدی بیشتر از همه است یا کدام کلمات بازده تبلیغاتی زیادی داشته‌اند. همانطور که در قسمت قبل گفتیم Keyword Planner زمانی رایگان است که شما یک پنل تبلیغاتی داشته باشید. اما بیشتر این ابزار ها پولی هستند و تنها برخی امکانات آنها بصورت رایگان است. با کمک این ابزار می توانید یک موضوع را جستجو کرده و کلمات کلید مرتبط با آن را پیدا کنید. البته همانطور که گفتیم این ابزار کاملا رایگان نیست، اما اطلاعاتی که در بخش رایگان به شما می دهد نیز مفید است.

اینکام اسکول یک کانال یوتیوب است که ریکی کسلر و تیمش آن را اداره می‌کنند. هدف آن‌ها آموزش سئو، همراه با بازاریابی اینترنتی، بلاگ‌نویسی و یوتیوب است. بسیاری از ویدیوهای محبوب Income School بر SEO تمرکز دارند و برخی از ویدیوها تا یک ساعت طول می‌کشند. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار می‌شود، به دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه استراتژی‌های جست‌وجوی ارگانیک را طراحی و پیاده‌سازی کنند. شما می‌توانید این کلاس را به‌صورت رایگان با ثبت‌نام در دوره آزمایشی یک‌ماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. این سایت، بهترین سایت خبری است که می‌توانید به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید.

پس از یادگیری اصول سئوی سایت، لازم است که بهترین ابزارهای رایگان بررسی سئو و مدیریت کردن آن را نیز بشناسید. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید عملکرد سایت خود را بهتر کنید که نتیجه آن تجربه کاربری بهتر و کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. همچنین مشکلات دسترس‌پذیری سایت خود را متوجه خواهید شد تا افراد با ناتوانی‌های جسمی بهتر به آن دسترسی داشته باشند. اگر می‌خواهید سایتتان توسط خزندگان موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شود و وضعیت آن را از این نظر بررسی کنید، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از نقشه سایت یا سایت مپ است. نقشه سایت، صفحه‌ای از سایت شما است که فهرستی کامل از آدرس صفحاتش را در خود دارد و به ربات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آن را سریع‌تر و راحت‌تر پیدا کنند. مثلا شما می‌توانید با بررسی بخش داده‌های مرتبط با جستجو ببینید که ترافیک سایت شما از چه منابعی (مانند رسانه‌های اجتماعی، گوگل ادز، کلمات کلیدی و غیره) است.

این‌ها ابزارهایی هستند که سایت شما را به طور کلی، از نظر سئوی داخلی، خارجی و... در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را می‌گویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما می‌دهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما می‌دهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید. اگر سایتی را سئو می‌کنید که جریمه شده است، Barracuda Panguin از جمله ابزارهایی است که هر سئوکار باید در روند کار خود از آن استفاده کند. سپس با ترکیب و مقایسه داده‌های قبل و بعد از جریمه گوگل، دلیل پنالتی را متوجه می‌شود. گوگل آنالیتیکس نقش برجسته ای در تحلیل عملکرد جستجوی ارگانیک دارد که بدون این پلتفرم، آنالیز وب‌سایت کار بسیار دشواری خواهد بود.

این سایت برای راحتی کاربران افزونه‌ای به اسم moz bar طراحی کرده است که آن را می‌توانید روی مرورگر کروم خود نصب کنید. این ابزار داده‌های میدانی و آزمایشگاهی درباره یک صفحه فراهم می‌کند که داده‌های دوم برای دیباگ کردن مشکلات مفید هستند، چون در یک محیط کنترل‌شده جمع‌آوری می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با ابزارهای مشابه دیگر، مقاله ابزارهای تست سرعت سایت را مطالعه کنید. سایت moz برای راحتی کاربرانش یک افزونه کروم ایجاد کرد، با دانلود این افزونه می توانید اطلاعات لازم را در مورد هر نوع سایتی که می خواهید به دست بیاورید. برای بررسی بک‌لینک‌های یک URL خاص، ابزار Backlink Checker سایت Ahrefs یکی از محبوب‌ترین‌هاست. تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده، تعداد بک‌لینک‌ها، دامنه و رتبه‌بندی URL و موقعیت دامنه را در این ابزار مشاهده کنید.

ابزار ماتومو (Matomo) به مجموعه‌ای از ابزارها و امکاناتی گفته می‌شود که تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در گوگل آنالیتیکس وجود دارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید یک تجزیه و تحلیل کامل آماری از وبسایت خود دریافت کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بهبود سئو سایت، تولید محتوای ارزشمند است. این محتوا باید به سؤالات و نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد و اطلاعات جدید و ارزشمندی را در اختیار آنها قرار دهد. اینکه هر آدرس باید شامل کلمات کلیدی باشد، کوتاه انتخاب شده و دارای حروف یا کلمات اضافه نباشد. منظور از لینک سازی داخلی، لینک دادن از صفحه ای به صفحه دیگر از همان سایت است.

هستند که به متخصصان سئو و وبمسترها کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. این ابزارها با تحلیل، بررسی و ارائه داده‌های دقیق در مورد وب‌سایت، به شما این امکان را می‌دهند تا نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. در نتیجه این ابزارها یا پلتفرم ها نقش مهمی در نحوه چک كردن سئو سايت دارند. یادگیری و آشنایی با همه ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت ها و هچنین ابزارهای آنالیز و بهبود نرخ کلیک و تبدیل کاربران در مقاله بهترین ابزارهای رایگان سئو به درک اولیه برسید. بودجه خزش (Crawl Budget)، پارامتری است که تعیین می‌کند صفحات شما با چه سرعتی در پایگاه‌داده گوگل ایندکس می‌شود. اگر صفحات جدید یا تغییرات صفحات قبلی وب‌سایت‌تان، با تأخیر زیاد در نتایج گوگل نشان داده می‌شود، احتمالاً به افزایش کرال باجت نیاز دارید.

علاوه بر این، توصیه هایی را نیز توضیح می دهد که سرعت سایتتان را بیشتر کنید. با فقط تایپ یک کلمه کلیدی در این ابزار فهرستی از اصطلاحات مرتبط را می‌بینید که کاربران در پلتفرم‌های بزرگ دنبال آن‌ها می‌گردند. این ابزار بسیار قدیمی‌ است، اما همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته باید بگوییم در کلمات کلیدی پیشنهادشده اطلاعاتی مانند حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را مشاهده نخواهید کرد. اما برای استفاده از نسخه جدید این ابزار باید ابتدا در آن ثبت‌نام کنید که توصیه می‌کنیم نگاهی به مقاله نصب ga4 بیاندازید.

فرض کنید سئوی سایتتان را انجام داده‌اید، اما هنوز آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفته. از کجا باید عیب و ایرادها را پیدا کنید؟ با خودتان می‌گویید کاش برنامه‌ای بود که می‌گفت اشکال کار از کجاست. SEO SiteCheckup همان برنامه‌ای است که در چنین موقعیتی به کمک شما می‌آید. محدودیتی که نسخه رایگان این ابزار دارد این است که شما می‌توانید فقط 5 مورد را با هم مقایسه کنید، ولی با همین 5 مورد هم تمام اطلاعات لازم دستتان خواهد آمد. در دوره آموزش html css، قدم به قدم به شما آموزش داده می‌شود که چطور می‌توانید به عنوان یک طراح وب یا برنامه‌نویس وب، ساختار و قالب یک وب‌سایت رو طراحی کنید و به مرحله اجرا برسونید.

از سوی دیگر باید به رابط کاربری و داشبورد ابزارها هم اهمیت داد و ابزارهایی را انتخاب کرد که علاوه بر ارائه گزارش جامع و حرفه‌ای، دسترسی به تمام داده‌ها آسان و قابل فهم باشد. Small SEO Tools ابزار تحت وب است که به‌صورت رایگان، سایت شما را آنالیز می‌کند و گزارش کاملی از وضعیت سئو سایت و رتبه صفحات در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین اعتبار سایت شما را در Moz، وضعیت بک‌لینک‌ها، سرعت سایت، کلمات کلیدی دارای رتبه و اشکالات فنی سایت و بسیاری از موارد دیگر را بررسی می‌کند. یکی از ابزارهای کاربردی حوزه دیجیتال مارکتینگ و البته سئو که در خارج از کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Marketing Miner است. مراحل سئو سایت از چند بخش اصلی On page ،Off page و تکنیکال تشکیل شده است و برای سرعت‌بخشیدن به کار و بالابردن دقت در گزارش‌ها نیاز است تا از ابزارهای آنلاین و آفلاین سئو بهره بگیرید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/